Gai zerrenda:
1. Informazioa
2. Baliabideak
3. Praktika onak zenbait arlotan: mintegi kide batzuen aurkezpenak
4. Interneten aurkitzen den informazioaren fidagarritasuna
5. Denbora lerroak
5.1 Zer dira eta zertarako erabili
5.2 Zenbait adibide
1. Informazioa
2. Baliabideak
3. Praktika onak zenbait arlotan: mintegi kide batzuen aurkezpenak
4. Interneten aurkitzen den informazioaren fidagarritasuna
5. Denbora lerroak
5.1 Zer dira eta zertarako erabili
5.2 Zenbait adibide
5.3 Praktika: Dipity
6. Bakoitzak lekarzkeenak
1. Informazioa:
2. Baliabideak eta praktika onak:
2. Baliabideak eta praktika onak:
- Euskara
- Baliabideak: "Zabaldu begi kritikoa" (publizitatearen aurrean ikuspegi kritikoa lantzeko unitate didaktikoa: power pointa eta ikasleentzako fitxak ); karrajua euskaltegia ( gelan lan egiteko ideiak eta baliabide asko eskeintzen dizkigu );Ikanet (IKA euskaltegiak, mailaketa probak egiteko aukera ematen digu); EGA azterketa on-line (AEK eta Jakintza Ikastolak elkarrrekin prestatutako ikastaro bat eta baliabideak).
- Web-questak: "olerkaritzatik kantagintzara" (3. dbhrako); "gaur egungo literatura" (dbh 2.zikloa); "nire narrazioa" (ipuina, eskutitza eta aholkuak lanatzeko); "gure gutiziak" ("Gure gutiziak" liburutik abiatuz, ikasleek kontakizunak idatzi ditzaten; DBH eta Batx.)
- Pratika ona: " Bortirietako gazteak mintzo" ( Diziplinarteko proiektua da. Matematika, Gizarte Zientziak, Euskara, Gaztelera, Frantsesa eta Ingelera arloekin zerikusia du. Proiektu horretan euskararen erabilera Bortzirietako familietan aztertu dute. Proiektuaren amaiera ekintza gisa aurkezpen ekitaldia egin zuten martxoaren 22an Berako Kultur etxean. Aurkezpen hitzaldiak bideo hauetan ikus daitezke.
- Gaztelania: ( oraingo honetan publizitatea lantzeko baliabide eta praktika onetan zentratuko gara)
- Baliabideak: "Despierta el ojo crítico" (aurkezpena , ikasleentzako fitxak ), "Publicidad y sexismo" ( unitate didaktikoa eta power pointa ), "Bienvenido al mundo de la publicidad" eta "Unos minutos de publicidad".
- Praktika ona: "Mirar la publicidad" ( "Materiales de Lengua" web orrian, beste arlo ugarien artean, publizitatearen atal ezberdinak lantzen dira ).
- Gizarte Zientziak
- Baliabideak: XIX. mendeko albuma , "Bertan" ( argitalpen monografikoen bilduma ), Euskal Herriko Historiaren kronologia , Euskal-Herria.org (monumentu megalitikoak, eraikin historikoak, ibilbideak...).
- Praktika ona: "Forma begiradan" (DBHko ikasleei propio zuzendutakoa: Tolosa, Bilbo, Gasteiz, Donostia eta Gernikako kaleetan zehar dauden eskulturetara gerturatzeko ibilbideen proposamena).
- Ingelesa:
- Baliabideak
- Praktika ona: "English Movie",ikasleek sortutako bideoak; "Health is Wealth", ikastetxe desberdinen arteko lankidetza jarduera bat.
- Frantsesa:
- Baliabideak
- Praktika ona: "Notre musique", ikasleek aukeratutako frantsesezko abestien bilduma wiki batean azalduta.
- Kultura klasikoa:
- Baliabideak
- Praktika ona: "Carpe Diem gehi Locus Amoenus", ikasleen lanak argitaratzeko bloga.
3.1 Beatriz (Elizalde BHI): “zippyshare”
3.2 Aitor (Hirubide BHI) : “google maps” eta “streetview”
3.3 Jone (Pasaia Lizeoa): “google docs”
4. Interneten aurkitzen den informazioaren fidagarritasuna
C.R.I.T.I.C galdesorta
5. Denbora lerroak
5.3 Praktika: Dipity
- Banaka edo bikoteka aukeratu ikasgai bat eta, horren arabera, zuen denbora-lerroaren edukia erabaki (iradokizun batzuk, goiko aurkezpenean).
- Wikipedia (edo beste edozein baliabide) erabilita, gutxienez hiru gertaera betetzeko baliabideak bildu (argazki bana, testu labur bana, YouTubeko bideo helbide bana).
- Dipity web gunean sartu eta kontu bat sortu (hasiera batean'Join Dipity'; ordutik aurrera 'Sign in' zuen kontuan sartzeko).
- 'Create a timeline' aukeratu denbora-lerro berri bat sortzeko.
- Izenburua, deskribapena eta zenbait ezaugarri aukeratu ondoren, 'Continue and add events' sakatu.
- 'Add event' aukeratu gertaera bakoitza (edo pertsona baten informazioa...) sartzeko eta dagokion fitxa bete. 'Add event' botoi horia sakatu datuak errejistratzeko eta ' Continue' sakatu.
- Gertaera guztiak prest dituzunean, 'Create timeline' aukeratu. Sortutako denbora-lerroak URL bat du. Hori txerta daiteke blog baten lotura batean, adibidez. Denbora-lerroak erakusteko beste aukera 'embed' moduan izan daiteke. Horretarako kodea kopiatu. Adibidea.
- Bidali zure lerroaren URLa eta txertatzeko kodea eskola2.0mintegia@gmail.com helbidera eta blog honetako sarrera azalduko dugu saioan egindako lana.
Dipity erabiltzeko tutorial bat euskaraz:
View more presentations from Ana Basterra